Afscheid komt dichterbij - Reisverslag uit Kampung Tenai Ayer Gelugor, Maleisië van Rianne Ladesteijn - WaarBenJij.nu Afscheid komt dichterbij - Reisverslag uit Kampung Tenai Ayer Gelugor, Maleisië van Rianne Ladesteijn - WaarBenJij.nu

Afscheid komt dichterbij

Blijf op de hoogte en volg Rianne

24 Juli 2013 | Maleisië, Kampung Tenai Ayer Gelugor

Afgelopen week is voorbijgevlogen. Ik had vrij veel te doen waardoor de tijd enorm snel voorbij gegaan is. Maandag waren Gracie en Hannah nog hier. Gracie kwam 's ochtends mee naar school en 's middags vertrokken ze rond een uur of 3 richting Melaka. Dinsdag heb ik mijn verslagen voor brighton geschreven wat toch wel een poos in beslag nam. Woensdag heb ik de preschool muurschildering afgemaakt. We moesten alleen de tekst nog met zwart omlijnen dus dat heb ik die middag gedaan. Omdat ik in mijn eentje was (hannah was aan het reizen met gracie) duurde dat tot een uur of 3. Toen ik net weer naar huis wilde gaan en de school uitliep zag ik de auto van de buren aankomen. Ze stopten bij de schoolparkeerplaats en vroegen of ik mee wilden naar een Ramadan markt. Dus ik ben in de auto gestapt en nadat we nog twee mensen in de buurt hadden opgehaald gingen we op weg naar Segamat. De markt waar we naartoe gingen was enorm. Gelukkig had ik in het begin nog niet echt honger, hoewel het daardoor wel lastig was om iets uit te kiezen. Helaas was er aan het einde van de markt voordat we weer de auto in gingen een kraampje waar ze ook aan het koken waren en de geuren die daar hingen maakte me toch behoorlijk hongerig. Gelukkig zaten we in de auto met het eten in de kofferbak en was het al bijna tijd om weer te eten toen we thuis kwamen, dus het was niet al te erg. Donderdag heb ik nog wat laatste tijd besteed aan mijn rapporten. En vrijdag was ik eindelijk weer een keer voor 4 uur thuis. De week is heel erg snel gegaan en het weekend ook, hoewel ik niet veel gedaan heb.

Zaterdag ben ik de hele dag rond het huis geweest, hoewel alle buren op pad waren toen ik wakker werd. Zaterdag avond ben ik met Anga nog naar de grote Ramadan bazaar in Melaka geweest. Het was erg gezellig en ik heb me goed vermaakt met mensen kijken. Dit keer had ik een plekje helemaal achterin het kraampje gevonden half verborgen achter wat t-shirts, maar daardoor hoefde ik me geen zorgen te maken dat ik in de weg zat, dus het was wel fijn. Daarnaast heb ik nog een beetje over de markt gelopen. Het was een leuke avond. Rond een uur of 2 gingen we weer terug naar Gemencheh en toen we thuis kwamen ben ik vrijwel direct in slaap gevallen. Zondag ben ik met Mak en Anga naar een vis markt in de buurt geweest en verder heb ik weer niet heel veel gedaan. 's Avonds kwam Hannah weer terug dus we hebben nog een poos bijgepraat voor we naar bed gingen.

Deze week is weer best een drukke week geweest in school. Maandag ochtend werd er in de ochtendbijeenkomst aangekondigd dat Hannah en ik eind deze week vertrekken, dus alle kinderen waren die dag wat in een verdrietige bui. Vooral mijn year 2 leerlingen waren erg, maar ik denk dat zij het van mijn klassen het minst aan hebben zien komen. Ik moest in mijn les bijna huilen toen twee meisjes me bleven vragen of ik hier kon blijven en waarom ik nu al naar huis ging. Gelukkig waren ze gister er niet al te veel meer mee bezig. Het is leuker als iedereen gewoon vrolijk is zeker ook omdat het de laatste week is. Maandag heb ik ook al mijn spullen ingepakt die ik toch niet dagelijks gebruik (en dat is best een boel, het meeste eigenlijk) en mijn kleren gesorteerd in wat ik wel en niet mee wil nemen naar huis. Gister heb ik samen met Hannah een poster gemaakt die ze in de school kunnen hangen. Het is met foto's van ons in de school en schoolactiviteiten over het afgelopen jaar. 's Avonds hadden we een afscheids maaltijd met de leraren. Dat was erg leuk. We hebben allebei een speech gegeven, hoewel ik wat extra gestresst werd doordat er werd gezegd 'Ok snel, je hebt 4 min. tot het breken van de vast' en aangezien ze daarin dan weer erg punctueel zijn heb ik het daarom nog weer korter gehouden dan ik in eerste instantie gepland had. Ook het schoolhoofd had nog een speech gegeven en een deel daarvan was in engels. Het deel in engels was heel erg mooi en Hannah en ik werden er beiden een beetje emotioneel van, gelukkig hadden we de stress van zelf een speech geven gelijk erna dus de tranen werden ons bespaard. Na het eten hadden ze ook nog cadeautjes voor ons. Ik heb een grote teddybeer en twee mooie pennen gekregen. Het meisje van de administratie heeft ons ook nog allebei een mooie armband gegeven.

Vanavond gaan we bij MRSM Gemencheh eten en ik wil vandaag nog een aantal afscheidsbrieven schrijven om mensen te bedanken. Hoe de rest van de week er precies uit gaat zien weten we nog niet. Het is namelijk niet duidelijk of we vrijdag of zaterdag worden opgehaald en rond welke tijd. Dus misschien gaan we nog uit eten met Zack, hij kan niet bij ons afscheids dinner met brighton zijn. Ook zal ik nog een avond bij de buren slapen, want een vriendin van Hannah (uit de buurt) komt nog logeren. En we moeten nog de laatste dingen inpakken. Vrijdag hebben we nog een speech voor alle kinderen, die moet ik nog schrijven. Ook hebben we de goodiebags nog om uit te delen en de boekenleggers voor de leraren en medewerker van de school. Het is heel raar dat de laatste week al half voorbij is, want het voelt helemaal niet alsof we al naar huis gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Ik ga een jaar Engelse les geven in Maleisië.

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 15478

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 08 Augustus 2013

Een jaar Maleisië

Landen bezocht: